Home staging
Home Staging czasem znany jest również pod zwrotem Property Presentation. A tak naprawdę jest to proces przekształcenia mieszkania które jest „piękne” dla domowników, w mieszkanie, które ma być atrakcyjne dla potencjalnych nabywców. Jest to stosunkowo nowy zwrot w Polsce, ale już nie na świecie. W tym roku, w ramach ciekawostki, dnia 9 stycznia obchodziliśmy pierwszy polski dzień Home Stagingu.
Sam proces z założenia jest niskobudżetowy, ponieważ w większości przypadków dotyczy on nieruchomości, w ktorą właściciel nie chce inwestowac dodatkowych środków, bo planuje ją sprzedać lub wynająć. Badania rynkowe związane z nieruchomościami pokazują, że Home Staging zwiększa wartość nieruchomości nawet o 40% co jest bardzo znaczącym wzrostem dla właściciela. Można śmiało powiedzieć, że jest to zabieg marketingowy. Tworzymy nowy wizerunek danego miejsca kupując dodatki w celu uzyskania oczekiwanego efektu, który przynosi wymierne korzyści.
Czasem proces jest bardziej skomplikowany i zmiany dotyczą takich rzeczy jak malowanie ścian, zmiany kafli lub paneli, a czasem nawet zmiany układu pomieszczeń. Wszystkie te czynności mają na celu przekształcenie danego obiektu tak aby stał się bardziej „chwytliwy” dla przyszłych kupujących lub najemców.
Przykład ostatniego mieszkania, które po 3 miesiącach trafiło do naszego biura. W jeden dzień został wykonany Home Staging i tego samego dnia znalazł się chętny, który zakupił mieszkanie.
Sam proces Home Standingu wygląda następująco:
– właściciel inwestuje stosukowo niewielką kwotę na proces przygotowania nieruchomości pod wynajem lub sprzedaż,
– wykonujemy drobne prace dekoratorskie, majace na celu podniesienie standardu i wizerunku nieruchomości,
– profesjonalny fotograf wykonuje sesję zdjęciową „nowych” pomieszczeń,
– potencjalny Klient ogląda obiekt o podniesionym standardzie i decyduje sie na zakup/najem.
Podsumowując Home Stanging jest szybkim i stosunkowo tanim rozwiązaniem, które ma na celu zwiększenie zysków stałych lub jednorazowych właściciela danej nieruchomości. Do tego jest potrzebna szeroka wiedza na temat danych trendów w architekturze, stylów w modzie, nowinek technicznych w budownictwie, dostępności produktów na danym rynku itd.
Warto w tej kwestii skorzystać z wiedzy specjalistów, którzy mają te wszystkie umiejętności. Można dzięki temu sporo zaoszczędzić, a co najważniejsze bardzo dużo zyskać.
Zapraszamy do kontaktu z naszym specjalistą z obszaru Home Stagingu